Loading...

De meeste mensen die een pruik dragen doen dat allesbehalve voor hun plezier, een groot percentage onder hen doet dat tijdelijk omwille van kanker, anderen permanent omwille van alopecia. Wanneer een multinationale fabrikant van pruiken je dan ook aanspreekt om een nieuw merk te creëren, van a tot z, dan zijn voorzichtigheid en discretie geboden.

Ik betrad tijdens het onderzoek voor dit project het pad van Japanse vormgeving. Rust uitstralen was immers mijn grote ambitie. Twee Japanse karakters vormden al snel de basis voor het logo dat ik tekende: Sen Too. Stijlvolheid en professionaliteit zocht ik ook. De zwartwit-referenties aan opnieuw de Japanse modeontwerper Yohji Yamamoto mogen duidelijk zijn. De Sentoo Collection was geboren, het enige merk dat ik tekende dat het wereldwijd maakte.

De volgende stap waren fotoshoots. Ik haalde de voor de sector typisch Amerikaanse en ongeloofwaardige glamour eruit en verving ze door een oprechte warmte en sfeervolle ‘a day in the life’ setting, een pruik is immers geen maskerade.